Pozyskiwanie klientów – jak skutecznie walczyć o swoją pozycje na rynku

Masz dobry produkt, twoje usługi spełniają najwyższe standardy w branży, a mimo to konto firmowe świeci pustkami? Brakuje chętnych, którzy chcą to kupić. Przecież nie dzieje się to bez powodu. Nie w produkcie i usłudze tkwi problem. Koniecznie trzeba zadbać o bardziej skuteczne pozyskiwanie klientów.

Po pierwsze – wiedzieć co i komu

To elementarz biznesu – trzeba znać grupę docelową. Jeśli będziesz próbować sprzedawać buty biegowe osobom na wózkach inwalidzkich, to efekty będą mierne. Określenie grupy docelowej to podstawa sukcesu sprzedażowego. Grupą docelową jest zarówno określona społeczność klientów indywidualnych, których z racji wieku, płci, zainteresowań, zawodu łączy produkt oferowany przez firmę. Grupa to także branża, w której niszowy produkt czy usługa może być czymś w rodzaju uzupełniania brakującego ogniwa.

W przypadku firm świadczących usługi warto wiedzieć, czy chcemy pozyskać do współpracy wielkie korporacje, czy celujemy w mikro przedsiębiorców.

Nie znając grupy docelowej i jej cech zachowujemy się jak sprzedawca, który ma zasłonięte oczy i próbuje sprzedać coś głuchemu.

Zaistniej w Internecie

Nie bez powodu mówi się, że jeśli ktoś nie ma strony www, to w ogóle nie istnieje. Budowa marki i pozyskiwanie klientów bez zaprzęgnięcia do pracy nowoczesnych technologii jest skazana na porażkę. Jeśli nie założenie i prowadzenie strony firmowej jest zbyt trudne, czy praco – lub czasochłonne, to warto zainwestować środki w usługi IT zamówione w rzetelnej firmie.

Pochwal się swoim produktem

Pozyskiwanie klientów będzie łatwe, gdy ci zapragną sami kupić twój produkt. A to oznacza, że muszą go poznać z opinii innych. Warto prowadzić bloga, na stronie www umieścić bogato ilustrowane portfolio z rekomendacjami klientów. To działa – opinie i oceny umieszczane na forach internetowych dla pozyskiwania klientów znaczą więcej , niż złote medale i wyróżnienia uzyskane na targach produktów.

Stwórz grupę w mediach społecznościowych

Ignorowanie social mediów jest błędem, za który płaci się cenę najwyższą, czyli traci się klientów. Media społecznościowe pełnią dzisiaj rolę starożytnych agor czy średniowiecznych rynków. Tu przychodzą wszyscy najważniejsi i tu wypowiada się najważniejsze opinie. Założenie grupy sympatyków produktu czy usługi pomoże budować i promować markę a w efekcie końcowym zwiększy sprzedaż.

Pozyskiwanie klientów to nie wszystko

Pozyskiwanie klientów łatwe nie jest, ale zatrzymanie klienta to dopiero sztuka! Aby klient został z naszą firmą i przyprowadził do niej innych klientów, musimy dać mu coś więcej, niż inni. Doskonały produkt to za mało – nie obroni się, gdy inni wypuszczą na rynek podobny i tańszy. Warto przywiązać klienta do nas – kupony rabatowe, programy lojalnościowe, jubileuszowe czy świąteczne promocje są głośnym i wyraźnym sygnałem, że dbamy o człowieka, a nie tylko chcemy drenować jego portfel.